2013. február 11., hétfő

Munka-munka-munka

A Katona József Színház Top Dogs című előadásának központjában a munka áll. Vagyis azok, akik végzik (végezték).
Történetünk elején megismerjük Kristiant, akit a főnökei az NCC-hez küldenek, hogy ott felmérje a munkájukat. Ám hamar kiderül őt igazából befizették erre a tréningre, ahol majd új állást is szereznek neki és kiemelik a gödörből, ahová esett munkája elvesztése miatt. Lelkileg és fizikailag is foglalkoznak itt a kedves ex-menedzserekkel.
Anna, Lili, Mark, Kaspar, Patrik, Toni és most már Kristian is mind egytől egyig sikeres menedzserek voltak. Igazi Top Dogs. Mindegyikük a munkájának élt, s mikor kirúgták őket teljesen összetörtek és csak egyszerű, normális emberekké váltak.
Talán hibásan is írtam, hogy "történetünk", hiszen komolyabb történet nincs is. Inkább csak helyzeteket mutatnak be, hol szatirikusan, hol parodizálnak. Bagossy László ezt használja, méghozzá remekül. De persze ez nem csak neki köszönhető, hanem a színészeknek is.
Kiemelendő azonnal Vajdai Vilmos Tonija (és Vajdai Vilmosa). A darab humor forrása legtöbbször az ő karakteréből, egyáltalán belőle jön. A mogyorózáson keresztül, a Titok Tornán® át ívelően a folyamatos fotózgatásig. A "mester" egy újfajta humort alkot a színpadon. Ónódi Eszter akaratos, tüchtig Lilije sugárzik az előadásban. Lili az a tipikus gusztustalan, kedveskedő, mézes-mázosan lenéző főnök. Ónódi pedig zseniálisan hozza. Rezes Judit terapeuta Vandája, Rajkai Zoltán kakaó-allergiás Markja, Takátsy Péter "humoros" Patrikja, Fekete Ernő higgadt Krisitianja, Tóth Ildikó nyugodt Annája és persze Szabó Győző érzelmes Kasparja sem hagyható ki.
Akármennyire gonosz is ez a téma, ez a csúf igazság. Rettenetesen humoros, vicces előadás, a színészek sziporkázóak, a rendezés fergeteges. Mindennapos dolgokról beszél az előadás: gondolkodásmód, rendszerek, világnézet meg a többi, és hogy mennyire alá is vagyunk rendelve az főnökeink alá. És az is lehet, hogy nem ezt akartuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése